Van passie naar professioneel


Studeren, uitgaan tot in de late uren, rondhangen op straat... Dingen waar ik als tiener weinig aandacht voor had. Met uitzondering op het laatste maar dan wel gewapend met een camera in de hand om iedere exclusieve wagen die ik tegenkwam vast te leggen. Dit bracht me al snel in contact met vele eigenaren van al dit moois. Mijn passie bracht me verder naar alles vast te leggen op foto en video om zo meer actie te creëren. Met mijn vrienden trok ik naar ieder auto-evenement om weg te dromen van al datgene wat ons samenbracht.

Zodra we ons rijbewijs op zak hadden, duurde het niet lang tot onze eerste auto's volgden. Als eerste wagen kocht ik een Mazda MX-5 NC waar ik vol trots mee op straat te vinden was. Onze vriendschap werd een ware Fast & The Furious familie, althans zo voelde het toch! We trokken op roadtrip, bezochten trackdays en alle grote autobedrijven. 


Zelf ben ik al jaren voltijds tewerkgesteld als autoverkoper maar voelde ik dat het creatieve in mij een uitweg nodig had. Hierdoor ben ik in bijberoep gestart als automotive fotograaf om zelfstandigen te ondersteunen in het adverteren van hun aanbod of om de trots uit iemands collectie als particulier voor eeuwig op foto vast te leggen.

Door mijn kennis in Social Media Marketing is dit uitgegroeid tot het beheren van sociale media en ook het opmaken van  onder meer nieuwsbrieven om de digitaal alles mooi te adverteren.

Een passie voor auto's delen heeft ervoor gezorgd dat vele klanten ondertussen vrienden zijn geworden en doe ik niets liever dan naar de verhalen luisteren wat een auto zo speciaal maakt voor een persoon en wat het verhaal achter de wagen is. En zelf heb ik ook altijd een verhaal te vertellen...


Mag ik u voorstellen... Mijn Mazda MX-5 NC1 uitgevoerd in de race livery van de in 1991 Le Mans winnende Mazda 787B.

Sinds ik mijn eerste Mazda MX-5 had, ben ik verliefd geworden op het merk. Het was de perfecte auto voor mij als autoliefhebber en door de jaren heen begon ik meer te leren over Mazda en hun geschiedenis. 

Het verhaal van de Mazda 787B is altijd mijn favoriet geweest. Hoe Johnny Herbert, die de 787B over de finish reed tijdens de 24 uur van Le Mans in 1991, een dubbele stint reed om er zeker van te zijn dat ze hun positie niet zouden verliezen. Als gevolg daarvan moest hij uit de auto worden gedragen door uitdroging en naar het ziekenhuis worden gebracht. Hierdoor kon hij zelf niet op het podium staan om de overwinning te vieren. Op weg naar het ziekenhuis zal hij zeker geweten hebben dat hij die dag geschiedenis schreef!

Ik zou een hele dag kunnen schrijven over het verhaal van de Mazda 787B, maar ik laat het aan jou over om het zelf te ontdekken.